Image of Adverteren in Bing
Meer omzet uit Bing

Bing advertising

Til jouw online zichtbaarheid naar nieuwe hoogtes met de kracht van adverteren in Bing. De zoekmachine van Microsoft wordt vaak over het hoofd gezien als het op marketing aan komt. Precies daarom liggen er kansen. Lees verder om te begrijpen waarom Bing Advertising een waardevolle toevoeging kan zijn voor jouw bedrijf en wat Premium Online voor jou kan betekenen.

Bing Ads

  • Adverteren in de Bing zoekmachine
  • Inclusief Bing Shopping (voor webshops)
  • Periodiek onderhoud en verbeteringen
  • Constante monitoring in prestaties
  • Excl. advertentiebudget
  • Excl. eenmalige opbouw campagnes
Gericht advies én passende oplossing

Plan een digitale kennismaking

Wil je kennismaken met Premium Online? Plan dan online direct een vrijblijvende digitale kennismaking.

  • Persoonlijke inzichten en advies op maat voor jouw online behoeften.
  • Krijg helderheid over de aanpak en strategieën die het beste passen bij jouw bedrijf.
  • Ontdek hoe onze expertise jouw online aanwezigheid kan verbeteren en je doelen kan helpen bereiken.
Premium Online | websites marketing
4.9
Gebaseerd op 35 beoordelingen
powered by Google
js_loader

Wat is adverteren in Bing

Bing Advertising, ook wel bekend als Microsoft Ads, is het adverteren in de zoekmachine Bing. Het levert posities op boven de organische resultaten en dus verhoogd zichtbaarheid in de zoekresultaten. Deze zoekmachine van Microsoft is de op één na populairste zoekmachine voor het vinden van websites wereldwijd. De grootste is en blijft Google. Echter zie je wel een groei in het aantal gebruikers aangezien het steeds vaker gebruikt wordt in Microsoft producten. Zeker nu Microsoft ChatGTP heeft geïntegreerd in Bing zie je een aanzienlijke stijging. Adverteren via Bing Ads werkt net zoals Google Ads op basis van een veilingsysteem. Echter zijn er aantal onderscheidende voordelen van het adverteren in Bing. Ontdek nu of het voor jou als ondernemer aantrekkelijk is om te adverteren in Bing.

Voordelen van adverteren in Bing

Weinig Concurrentie
De voornaamste reden om voor Bing Advertising te kiezen is de lage concurrentie. Hierdoor is de kans om online op te vallen als ondernemer erg groot. Zo kan je als bedrijf eenvoudig onderscheiden ten opzichte van jouw directe concurrenten.
Lagere kosten
De lagere concurrentie gaat, gezien het veilingsysteem, meestal gepaard met lagere kosten per klik of 1.000 vertoningen. Zo liggen de kosten per klik (CPC) gemiddeld 35% lager dan die bij Google Ads. Voor bedrijven met een lager marketingbudget is dit zeker interessant.
Bereik optimaliseren
Hoe groter je online bereik is, hoe meer mensen kennismaken met jouw producten of diensten. Door Bing Ads in te zetten als aanvulling op Google Ads, ben je niet alleen in Google zichtbaar maar ook in Bing.
Microsoft Netwerk
Bing is een onderdeel van het grote Microsoft. Daarom is deze zoekmachine standaard geïntegreerd op verschillende platformen zoals Windows. Bing Ads worden op meerdere plekken getoond binnen het Microsoft netwerk, hieronder vallen ook zoekmachines zoals Yahoo, DuckDuckGo en Ecosia.

Wanneer Bing Ads in te zetten?

Het inzetten van Bing Ads is interessant als je weet dat jouw doelgroep hier aanwezig is. Je komt hier achter door zoekwoordonderzoek uit te voeren. Een andere manier is om via Google Analytics uit te zoeken hoeveel bezoekers er via Bing jouw website bezoeken.
Daarnaast is Bing advertising interessant als je;
• desktop gebruikers wilt bereiken
• Google Ads markt zit vol met concurrenten
• met een laag budget wilt beginnen
• Een doelgroep wilt bereiken die ouder dan 35 jaar is.

Wat kost het adverteren in Bing Ads?

Bing biedt, zoals Google, de gelegenheid voor iedere ondernemer te kunnen adverteren met elk budget. Het budget hangt af van de online marketingdoelstellingen van jouw bedrijf. Bing hanteert meerdere kostenmodellen maar dit zijn de twee meest voorkomende:
CPC
CPC staat voor Cost Per Click. Het is een kostenmodel waarbij je betaalt voor elke klik die een advertentie krijgt. Je betaalt dus alleen wanneer iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt. Het bedrag dat je per klik betaalt, hangt af van de biedingen die gedaan worden.
CPM
CPM staat voor Cost Per Mille, oftewel kosten per 1.000 weergaven. Je betaalt een bedrag voor elke duizend weergaven die een advertentie ontvangt. Hoe hoog dit bedrag is, wordt bepaald door een veilig die we al eerder noemden. Bij Premium Online kun je al adverteren in Bing vanaf 175 euro.

Bing adverteren uitbesteden

Het instellen, optimaliseren en onderhouden van Bing Ads is een tijdrovend proces en een vak apart. Wanneer jij dit uitbesteed aan onze experts hoef jij er als ondernemer geen tijd en kennis in te investeren. Daarnaast weten wij bij Premium Online door onze jarenlange ervaring hoe we het maximale uit elk advertentiebudget kunnen halen. Wij stellen de campagnes in, monitoren deze en voeren periodiek onderhoud uit. Samen behalen we een mooie voorsprong op jouw concurrentie.

Image of Adverteren in Bing

Contact opnemen

Klaar om jouw online aanwezigheid en sales te verhogen? Laat ons helpen om jouw bedrijf te laten groeien binnen het Microsoft netwerk. Benieuwd of Bing Ads geschikt is voor jouw bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op, jouw succes begint hier!