Hoe SEO (zoekmachine optimalisatie) precies werkt, daar is geen eenduidig stappenplan van. SEO heeft namelijk veel onderdelen die er voor kunnen zorgen dat jouw website hoger komt in de zoekresultaten. Door die onderdelen zo goed mogelijk in te zetten krijg je na loop van tijd een website die volledig is geoptimaliseerd voor zoekmachines. Voorbeelden van die zoekmachines zijn Google in Nederland maar ook platformen zoals Bing, Yahoo, en DuckDuckGo.
de 3 kerngebieden van SEO:
SEO valt uiteen in het verbeteren van meerdere rankingsfactoren. Wist je dat er meer dan 200 ranking factoren zijn voor je website?
In het onderzoek over SEO kwam ik een aantal ‘basis’ factoren tegen, die aansluiten bij een goede website laten maken, maar ook bij basis SEO factoren. Ze vallen dus uiteen in de categorieën ’techniek’ , ‘content’ , en ‘autoriteit’. Als beginneling kun jij met deze 10 tips al een stevige start maken:
Mis jij de tijd om aan de slag te gaan met SEO? Dan kunnen de Online marketing oplossingen van Premium Online wellicht helpen. Neem contact op voor de mogelijkheden.
Google Analytics is een gratis tool van Google waarmee je gedetailleerde statistieken van je bezoekers van jouw site te zien…
Als webshop eigenaar ben je (als het goed is) continue bezig met het vergroten van je verkoopkanalen. Door gebruik te…
Twee belangrijke statistieken die marketeers gebruiken om verwachte opbrengsten uit Google Ads te voorspellen zijn de Cost Per Order (CPO)…