7 Voordelen marketingspecialisten in huis halen

  1. Volledige aandacht
    Een marketingbureau heeft meerdere klanten. Daardoor zul jij als bedrijf (wat een marketingbureau ook beweert) nooit of te nimmer de volledige aandacht hebben. Neem je een in-house specialist aan. Gegarandeerd dat hij/zij alleen maar oog heeft voor jouw bedrijf!
  2. Focus en diepgang
    Wanneer je externe marketing uren afzet tegen de marketinguren die een medewerker verzet weet je natuurlijk meteen dat een in-house medewerker veel meer uren maakt. Dit zorgt voor een bepaalde focus op werkzaamheden en diepgang. Je kunt bijvoorbeeld bepaalde problemen tot op de bodem uitzoeken of een onderdeel volledige focus geven. Dit is vooral voordelig in een hoog-competitieve markt waarin het kleinste verschil al ervoor kan zorgen of je rendement maakt of niet.
  3. Kostenefficiënt in aantal te besteden uren
    Het aantal te besteden uren van een marketing medewerker die in-house werkt is in de regel hoger dan bij een marketingbureau. Dit zorgt voor kostenefficiënte in het aantal te besteden uren. Vooral het kunnen uitvoeren van kleine uitvoerende werkzaamheden is voor organisaties vaak reden om 1 of 2 marketingmedewerkers in huis te halen.
  4. Snelheid in schakelen
    Even snel op het laatste moment een campagne in de lucht? Of reageren met een mooie post om een ontwikkeling, trend of concurrent? Jouw medewerker kan alles opzij zetten en supersnel schakelen. Top om zo even de blits te maken op social media bijvoorbeeld.
  5. Beter anticiperen op ontwikkelingen binnen een organisatie
    Jouw marketingspecialist weet alles van de ontwikkelingen binnen je organisatie. Hierdoor kan sneller en beter geanticipeerd worden op bepaalde ontwikkelen zodat je daar meer resultaat mee kunt bereiken.
  6. Betere controle op werkzaamheden
    Als jouw marketingspecialist bij jouw op de werkvloer rondloopt, heb je veel meer controle over zijn of haar werkzaamheden. Niet alleen om te controleren of de juiste werkzaamheden gedaan worden, maar vooral om snel bij te sturen waar nodig.
  7. Meer draagvlak met andere afdelingen door samenwerking
    wanneer marketingspecielisten binnen een organisatie aanwezig zijn zul je merken dat er meer draagvlak ontstaat tussen andere afdelingen. zo kunnen er verbeteringsslagen worden gemaakt in bijvoorbeeld klantenservice, B2B, Sales, Productie, etc.

Wil je sparren met iemand die ervaring heeft met het zowel inhouse halen van specialisten als in het uitbesteden van online marketing? Neem dan contact met ons op.

Gerelateerde artikelen

Misschien vind je deze ook interessant

Website laten maken waar moet je als ondernemer op letten?

Website laten maken waar moet je als ondernemer op letten?

Wat ga je straks doen met je website? Laat je een website maken puur omdat ‘het moet’ of ga je…

Wat is SEO?

Wat is SEO?

SEO is een afkorting van Search Engine Optimization. Vertaald naar het Nederlands is dit zoekmachineoptimalisatie dat is weer een vorm…