-
Meer vertoningen in Google!
- Met het uitvoeren van SEO kom jij op relevante en specifieke zoekopdrachten hoger in Google terecht én wordt je dus meer vertoond dan voorheen. En hoe meer vertoningen in Google, hoe meer mensen jouw resultaat voorbij zien komen en uiteindelijk op jouw website klikken.
-
Kwalitatieve en relevante bezoekers
- Met de juiste SEO-teksten haal je dan ook meer relevante bezoekers binnen. Jouw potentiele nieuwe klant zoekt namelijk op een term gelieerd aan jouw bedrijfsactiviteiten in Google en door jouw ‘SEO’ brengt google je website naar een hogere positie. Jouw SEO positie wordt uiteindelijk weer bepaald door allerlei ranking factoren.
-
Vertrouwen bij je klant
- Hoe hoger jij bij de zoekresultaten te vinden bent hoe sneller mensen jouw bedrijf gaan vertrouwen. Mensen leggen namelijk de associatie dat bedrijven die goed gevonden worden ook betrouwbaar zijn. Helaas staan wij zelf nog niet bovenaan op de term website laten maken. 🙂
-
Meer conversies, verkoop en/of omzet
- Hoe meer bezoekers, hoe groter de kans dat bezoekers conversies genereren en dat jij jouw product of dienst dus meer verkoopt. en meer verkoop betekent meer omzet!
-
Brand awareness (merkbekendheid)
- Merkbekendheid is ook een bijkomend voordeel van SEO. Door meer vertrouwen te krijgen, meer vertoningen, en meer bezoekers zullen uiteindelijk meer mensen jouw bedrijf en/of merk vaker voorbij hebben zien komen. Dit draagt dan weer bij aan een hogere merkherkenning en merkbekendheid.
-
SEO bezoekers zijn gratis
- Als je adverteert in een zoekmachine, betaal je per klik voor elke bezoeker. Bezoekers die klikken op organische resultaten kosten echter geen geld. Gratis verkeer dus!
-
Hoger klikpercentage dan op advertenties
- Bezoekers klikken nog steeds iets meer op organische resultaten dan op advertenties. Wist je dat op de eerste 2 organische zoekresultaten al meer dan 34% op wordt geklikt? en vanaf nummer 3 nog 11%. En het onderste resultaat van een pagina nog rond de 1%. Genoeg reden om bovenaan te scoren dus!
-
Zichtbaar in alle zoekmachines
- Door op de juiste manier aan je SEO te werken, zul je ook merken dat je in elke zoekmachine gaat stijgen. Dit in tegenstelling tot adverteren met Google Ads, waarbij je immers alleen in het Google zoeknetwerk en display netwerk zichtbaar kan zijn
-
SEO is makkelijk lokaal in te zetten
- Er zijn heel veel mogelijkheden om SEO lokaal in te zetten. Door bijvoorbeeld het gebruik van lokale zoekwoorden zoals regio’s, plaatsnamen. Tip: een Google mijn bedrijfsvermelding is ook handig!
-
SEO is meetbaar
- Het voordeel ten opzicht van bijvoorbeeld het verspreiden van drukwerk is dat je al jouw moeite die je stopt in SEO heel duidelijk kan meten in website bezoekers door Google Analytics te gebruiken.
Waarom is SEO zo belangrijk?
Bijna heel Nederland start de zoektocht van het zoeken naar een product of dienst via een zoekmachine. Als jij als bedrijf een dienst verkoopt wil je dat mensen jouw website zo gemakkelijk mogelijk kunnen vinden. Want zodra jij niet bovenaan staat gaan mensen andere websites wel vinden en daar hun aankoop voltooien. Dat kan er voor zorgen dat jouw bedrijf een potentiële klant misloopt. Met de juiste SEO instellingen en activiteiten kun je jouw bedrijf makkelijk vindbaar maken en zo meer verkeer naar jouw website leiden.
Heb je een website bij Premium Online? Dan zorgt Premium Online voor al haar klanten dat de meest belangrijke SEO factoren zoals de juiste techniek, SSL-certificaat, Snelle Premium Hosting, Browser Cache, geautomatiseerde gecomprimeerde afbeeldingen, XML sitemaps en nog veel meer al bij voorbaat goed geregeld.