De laatste jaren verschuift adverteren steeds meer van offline naar online. In het digitale tijdperk is online adverteren een onmisbaar onderdeel geworden van de marketing mix. Bij Premium Online begrijpen we de essentie van effectieve online advertenties en kunnen jou hierbij ondersteunen. Zo halen we samen met jou het maximale uit jouw advertentiebudget.
Natuurlijk wil je weten wat de kosten zijn van online adverteren. Deze kosten heb je zelf in de hand. Advertentieplatformen bieden de mogelijkheden om zelf een advertentiebudget in te stellen. Online adverteren kan zowel met een groot als met een klein budget. Wij kunnen je helpen met online adverteren vanaf €175 exclusief advertentiebudget.
* voor nieuwe accounts
Weet jij nog niet goed hoe je moet beginnen met online adverteren? Dat begrijpen we. Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in. Wij denken graag met je en kunnen samen met jou de beste strategie bepalen
Online adverteren heeft meerdere voordelen. Ten eerste kan het al met een klein budget wat bij traditionele media over het algemeen niet mogelijk is. Ook kun je heel gericht op specifieke doelgroepen richten. Daarnaast zijn de resultaten van online adverteren veel makkelijker inzichtelijk te maken door alle data die online beschikbaar is. Er zijn online verschillende mogelijkheden om te adverteren.
De meeste bekende manier van online adverteren is zoekmachine adverteren. Dit wordt ook wel SEA genoemd. Dat staat voor Search Engine Advertising. De twee grootste zoekmachines zijn Google en Bing. Waarvan Google veruit de grootste is van de twee. Het voordeel van Bing is dat de concurrentie lager is en bovendien vallen er verschillende kleinere zoekmachines onder het Bing advertentienetwerk. Enkele voorbeelden zijn Yahoo, DuckDuckGo en Ecosia. Met SEA kun je heel gericht adverteren op relevante plekken waar jouw potentiële klanten zijn. Zo kun je bovenaan de zoekresultaten staan als iemand een zoekopdracht intypt in de zoekmachine die gerelateerd is aan jouw bedrijf. Je hoeft hierbij geen SEO in te zetten om bovenaan te komen.
Naast zoekmachines zijn verschillende sociale media ook interessant als advertentieplatform. Van alle Nederlanders tussen de 25 en 55 jaar zit bijna 95% op minimaal één sociaal medium (bron: CBS). We kennen allemaal Facebook (meta) en Instagram en Tiktok is hét platform voor jongeren. Ook Pinterest is een interessant kanaal omdat de veel gebruikers hier op zoek zijn naar inspiratie voor hun volgende aankoop. Met name op het gebied van wonen en interieur. Voor B2B is LinkedIn een interessant platform waar je gebruikers met een specifieke functietitel of in een bepaalde sector kunt targetten. Zeker voor bepaalde sectoren zijn sociale media onmisbaar in hun marketing mix. Wij kunnen je helpen bij het opzetten van advertenties op de verschillende platformen. Zo kunnen we bijvoorbeeld met behulp van Channable jouw productfeeds inladen in Meta en dynamisch adverteren.
Als laatste willen we nog even marktplaatsen benoemen. Het e-commerce landschap verschuift steeds meer naar een marktplaats landschap. Zo heeft Bol.com sterke posities in de zoekmachines en worden bovendien steeds meer zoekopdrachten rechtstreeks op het platform uitgevoerd. Buiten de zoekmachines om. Steeds meer marktplaatsen bieden ook advertentiemogelijkheden. Zo kun je jouw producten als eerste laten vertonen op specifieke zoekopdrachten. Eigenlijk hetzelfde als in Google en Bing dus. Vooral B2C bedrijven die met producten adverteren, kunnen eigenlijk niet meer om marketplaces heen.
Gun je bedrijf de voorsprong van professioneel online adverteren door het aan Premium Online uit te besteden. Onze experts hebben veel ervaring en kennis van de verschillende mogelijkheden op het gebied van online adverteren. Door het uitbesteden maak je gebruik van deze expertise die je zelf misschien niet in huis hebt. Onze experts halen het maximale uit jouw advertentiebudget met de meest effectieve strategieën afgestemd op jouw doelen en de meest geschikte platformen.