Het blijkt wederom maar weer eens dat Google mobiele zoekresultaten belangrijker vind dan resultaten op een ‘normale’ computer. Bronnen bij Google hebben verklapt dat er binnen enkele maande een aparte ‘mobiele index’ versie komt voor mobiele zoekresultaten. Deze mobiele index zal vaker worden geüpdatet, zodat informatie ván dit moment en óp het moment. Iets oudere resultaten worden op normale computers getoond. De mobiele index wordt ook nog eens de belangrijkste van de twee. Wat betekent dit voor jou als ondernemer?

Mobiel vriendelijke content wordt nóg belangrijker

Mocht je nog geen mobiel vriendelijke website hebben, dan ben je binnenkort op mobiel echt de pineut. Je loopt zelfs het risico dat je website niet eens in deze mobiele index wordt opgenomen, zodat je 100% van je mobiele bezoekers via Google kwijtraakt. Het is niet officieel bevestigd dat de mobiele index alleen mobiel vriendelijke websites opneemt, maar de verwachting is van wel. Heb je een aparte uitgeklede mobiele website op een ander domein (zoals m.jouwbedrijf.nl)? Dan komt je uitgeklede versie in de hoofindex van Google, iets wat je eigenlijk niet wilt. Focus dus meer op mobiel, en zorg dat ook daar je website op orde is.

Mobiele posities gaan zeker veranderen

Je posities in Google op een mobiel gaan hoogstwaarschijnlijk veranderen. Google kan namelijk met een mobiele index bepaalde factoren die van invloed zijn lichter of zwaarder laten meewegen op mobiel, waardoor je positie/ranking wordt aangepast.

Verse, actuele berichten en pagina’s

Nieuwe blogs, pagina’s met actuele en bijgewerkte informatie noemen we verse content. Verse content is nu al belangrijk, maar de verwachting is dat dit voor een mobiele index nóg belangrijker gaat worden. Probeer dus met regelmaat je website bij te werken. Heb je hier moeite mee? Kijk dan eens naar mogelijkheden om je bestaande website te laten beheren.

De verwachting is dat binnen enkele maanden de mobiele index zich begint te vormen, zoals genoemd op o.a. SearchEngineLand.

Gerelateerde artikelen

Misschien vind je deze ook interessant

CPO en ROAS berekenen voor Google Ads

CPO en ROAS berekenen voor Google Ads

Twee belangrijke statistieken die marketeers gebruiken om verwachte opbrengsten uit Google Ads te voorspellen zijn de Cost Per Order (CPO)…

Website laten maken waar moet je als ondernemer op letten?

Website laten maken waar moet je als ondernemer op letten?

Wat ga je straks doen met je website? Laat je een website maken puur omdat ‘het moet’ of ga je…

10 factoren die je conversie onbewust beinvloeden!

10 factoren die je conversie onbewust beinvloeden!

Je hebt een uitgekiende marketingstrategie nodig om het maximale uit je resultaten te halen. Maar hoe zorg je er nu…