Zoekmachines bepalen de plek waar jouw website wordt geplaatst en dat gaat via een heleboel (200+!) factoren. Die factoren noem je ranking factoren. Hoe exact het algoritme van Google werkt is een geheim, maar er zijn wel een groot aantal ranking factoren bekend. Daarnaast blijft het een kwestie van uitproberen, jezelf inlezen, deskresearch doen en testen.
Zoekmachines bepalen de plek waar jouw website wordt geplaatst en dat gaat via een heleboel (200+!) factoren. Die factoren noem je ranking factoren. Hoe exact het algoritme van Google werkt is een geheim, maar er zijn wel een groot aantal ranking factoren bekend. Daarnaast blijft het een kwestie van uitproberen, jezelf inlezen, deskresearch doen en testen.
Bovendien wat gisteren relevant is hoeft vandaag niet meer te werken, en wat voor het ene bedrijf wel werkt is voor het andere bedrijf nutteloos. Daarbij gaan de ontwikkelingen razendsnel. Dat is een van de redenen dat je jouw SEO voortdurend in de gaten moet houden en vaak aandacht moet geven en moet aanpassen naar de juiste strategie. in 2023 gaan deze ranking factoren nóg belangrijker zijn;
De ranking factoren zijn te verdelen in 3 categorieën: Autoriteit, Content en Techniek. Ieders met hun eigen belangrijke ranking factoren.
én uiteraard is het hebben van negatieve factoren, zoals black-hat technieken, Fake links of spam links, duplicate content een absolute NO-GO als je wit scoren.
wil jij nou dieper induiken in de wereld van ranking factoren, dan kun je in dit artikel (Engels) een redelijk complete lijst vinden van ranking factoren. First Page Sage deed in dit artikel ook al eens uitgebreid onderzoek naar ranking factoren, en kwamen tot de volgende chart:
Lazy loading zorgt ervoor dat een website of webshop niet in één keer volledig wordt geladen, dit zorgt ervoor dat…
Nog geen week geleden werd de grootste Google update in vijf jaar tijd aangekondigd, de BERT- update. Deze update in…
Wat is een goed alternatief voor een website builder? WordPress! Hoe stap je over van een gratis website builder naar…